Založ si blog

Beriete Euthyrox a máte stále hypo príznaky?

Únava, nízky tlak, priberanie, neschopnosť schudnúť, studené končatiny, vypadávanie vlasov, nízka bazálna teplota, bolesti hlavy, málo energie, depresia, napätie, nervozita… Máte ich napriek tomu, že beriete Euthyrox a Váš lekár tvrdí, že parametre štítnej žľazy sú v norme. Lenže v norme nestačí, musia byť optimlálne.

Hashimoto /alebo autoimunitná tyreoditída/ je predovšetkým autoimunitné ochorenie, ktorého dôsledkom je útok vlastného imunitného systému na štítnu žľazu. Protilátky napádajú tkanivo štítnej žľazy a objem štítnej žľazy klesá. Keď klesne natoľko, že nedokáže vytvárať dostatok hormónov, človek sa dostane do hypofunkcie t.j. má zníženú činnosť štítnej žľazy a s tým spojené vyššie spomínané symptómy.

Podľa štatistík trpí ochorením približne 1% žien vo veku nad 30 rokov, prevalencia u mužov je 10x nižšia.

Klasická medicína rieši toto ochorenie iba sledovaním, t.j. čaká sa, kým sa objem štítnej žľazy nezmenší natoľko, že už nedokáže vytvoriť dostatok hormónov a potom je nasadená substitučná lieča levotyroxínom = T4, čo je syntetický hormón štítnej žľazy /euthyrox, L-tyroxin, Tirosint…/. Predpokladá sa, že dostatok T4 sa premení na T3 /trijódtyronín/, čo je aktívny hormón štítnej žľazy a je potrebný pre každú bunku tela.

V zahraničí sú v liečbe Hashimota pred nami a fungujú tam okrem klasických aj tzv. funkční /celostní lekári. Tí liečia Hashimota na dvoch úrovniach:

  1. Je potrebné zastaviť tvorbu protilátok t.j. dostať ich do normy, aby sa znížilo riziko rozvoja ďalšieho autoimunitného ochorenia. To sa robí stravou, detoxom od ťažkých kovov, LDN a ďalšími opatreniami.
  2. Je potrebné nastaviť substitučnú liečbu hormónmi tak, aby fT3 a fT4 boli OPTIMÁLNE – nestačí aby boli v norme /v referenčnom rozsahu/. Pri tomto je potrebné skontrolovať aj zdravie nadobličiek, vitamíny a minerály. Podľa zahraničných skúseností sú hormóny štínej žľazy optimálne, keď fT4 je v strede referenčného rozpätia a ft3 v hornej štvrtine referenčného rozpätia.

Prírodná liečba ochorenia – NDT

Veľmi málo Hashimoto pacientov je bez hypo symptómov na monoliečbe levothyroxínom – T4, nakoľko im nefunguje dobre konverzia z T4 na T3. Vtedy je možné doplniť liečbu syntetickým hormónom T3. Niektorí pacienti však pri syntetických hormónoch majú nežiadúce účinky a vtedy je na mieste nasadiť liečbu NDT – natural dessicated thyroid = sušená štítna žľaza zo zvierat /prasiat alebo kráv/, ktorá v prírodnej forme obsahuje hormóny tak ako ľudské telo, teda T4, T3, T2, T1 a kalcitocín. Prieskumy medzi pacientami ukazujú, že pacienti sa cítia lepšie na liečbe T3+T4 alebo na NDT, ako na monoliečbe T4. /zdroj: https://www.thyroid.org/patient-thyroid-information/ct-for-patients/april-2018/vol-11-issue-4-p-4-6/

 

A teraz môj osobný príbeh:

Som mama 2 detí v strednom veku.

Autoimunitné prejavy mi začali v r. 2006 v mojich 26 rokoch, keď mi diagnostikovali peľové alergie /odmala mám alergiu na kyselinu acetylsalicylovú – acylpirín/.
Nasadili mi antihistaminiká a kľudne som si nažívala ďalej až do prvého tehotenstva v r. 2012, kde mi na preventívnom skríningu v krvi vyskočili protilátky proti tyreoidálnej peroxidáze – anti TPO.
Hormóny štítnej žľazy s TSH boli ok, tak som fungovala obstojne bez liečby do druhého tehotenstva v r. 2015 /spätne si uvedomujem dlhšiu potrebu spánku, studené končatiny, zimomrivosť, nízky tlak/.

Počas druhého tehotenstva mi bol predpísaný Euthyrox, a do r. 2017 som fungovala viac menej v pohode. O ochorení som nevedela v zásade nič, len že treba brať lieky a to je všetko. Nikto mi neodporučil žiadne opatrenia na pokles protilátok, objem štítnej žľazy postupne klesal.

Koncom roka 2016 a začiatkom roka 2017 mi nabehli ďalšie zdravotné ťažkosti: chudnutie, prerušovaný spánok, skoré vstávanie, zle sa mi zaspávalo, búšenie srdca, bolesti hlavy, napätie, nervozita, únava, málo energie, padanie vlasov. Na niekoľko mesiacov som potrebovala pomoc v domácnosti. V r. 2017 som sa dostala k informáciám o tom, ako liečia toto ochorenie v zahraničí a začala som si študovať aj zahraničnú literatúru.

Nasadila som si LDN /low dose naltrexone, takmer okamžite som cítila zlepšenie nervozity a napätia.

V máji 2018 som si našla lekárku v Rakúsku, ktorá predpisuje NDT. Zistila mi estrogénovú dominanciu, nedostatok vit. D a železa. V lete 2018 mi nasadila vit. D, železo a bioidentický progesterón. Od polovice septembra 2018 nasadzujem postupne NDT a posledné hypo príznaky – bolesti hlavy, bolesti kĺbov miznú. Je to pre mňa zázrak.

Na Facebooku v skupine HashimotoSkCz som robila prieskum, kde som požiadala ľudí, čo berú Euthyrox, L-Tyroxin, odpovedať na otázku, či sú bez symptómov zníženej funkcie štítnej žľazy.

Odpovedalo 80 ľudí a ani jeden nie je bez symptómov. Takže všetci títo majú nedostatočnú liečbu. Ale nemuseli by, ak by na Slovensku boli dostupné iné možnosti liečby.

Kde je NDT a T3 dostupné?

V USA už niekoľko desaťročí.

V niektorých krajinách západnej Európy /Nemecko, Rakúsko, Írsko…/.

V Škótsku bolo používanie NDT schválené v r. 2017 v parlamente /https://www.scottishparliament.tv/meeting/members-business-elaine-smith-msp-thyroid-patients-deserve-fair-treatment-november-22-2017/

A čo Slovensko? Viete pomôcť?

HashimotoSkCz@gmail.com

Ak potrebujete informácie o lepšej liečbe hypotyreózy:

www.temazdravie.sk – du lupy dajte štítna žľaza

Ak sa chcete poradiť – moje skupiny na FB:

Hypotyreoza / HashimotoSkCz / stitna zlaza /autoimunita

Dlhovekosť/ Energia/Zdravie/Biohacking

Euthyrox, L-Thyroxin – Prieskum medzi pacientami. Stále máte Hypo ťažkosti? Je tu riešenie.

06.09.2021

Ak má človek zníženú funkciu štítnej žľazy kôli autoimunitnému ochoreniu Hashimotova tyreoditída alebo ľudovo povedané Hashimoto, vtedy v tele zväčša niekoľko rokov (kľudne aj 5 – 10) prebieha autoimunitný útok na tkanivo štínej žlazy a objem štítnej žľazy sa zmenšuje. Časom jej objem klesne natoľko, že nevytvorí dostatok hormónov, človek nemá optimálne [...]

Bolia Vás po práci trapézy? jednoduchý cvik vám uľaví

02.09.2021

V čánku sa dozviete ako si jednoduchným cvikom uľavíte od bolesti trapézov. Veľa ľudí, čo pracuje celý deň pri počítači, pociťuje občas bolesť trapézov. Osobne mám skúsenosť s chrbticou, konkrétne vysunutou platničkou a vyskúšané mám cičenie DNS a SM system. SM system cvičím denne 15 minút každé ráno dodnes. Napriek pravidelnému cvičeniu ma po dlhšej [...]

Užívate L-Throxin, Euthyrox či Tirosint a stále máte HYPO symtpómy? Existuje aj iná liečba!

31.08.2021

V článku sa dozviete, že existuje aj iná liečba zníženej funkcie štítnej žľazy, aké ťažkosti majú ľudia pri zníženej funkcii štítnej žľazy a koľko ľudí napriek liečbe Euthyroxom čí L-thyroxinom má ťažkosti. O mne Som pacientkou so zníženou funkciou štítnej žľazy a liečba Euthyroxom či L-Thyroxinom (T4) mi nenavrátila plné zdravie. Ja som sa však [...]

SR Strážske Počasie Búrka KEX

Nie všade sa sviatky začnú prívetivým počasím, platí aj druhá najvyššia výstraha

28.03.2024 20:13

Vietor môže dosahovať priemernú rýchlosť do 105 kilometrov za hodinu.

minister jozef bires, Jozef Bíreš

Prekvapujúci krok Takáča. Odvolal šéfa veterinárnej správy Bíreša

28.03.2024 19:50

Verím, že organizáciu nechávam v takej kondícii, že môže ďalej napredovať, uviedol Bíreš.

Ivan Korčok, Peter Pellegrini

Sebavedomý Korčok a rétor Pellegrini. Podpora neúspešných kandidátov sa nesmie preceňovať, hovorí po dueli politológ

28.03.2024 19:30

Kandidáti majú za sebou druhý duel. V čom vynikol Korčok a v čom Pellegrini?

Rím, Taliansko, koloseum, Forum romanum

Desaťmetrová prepadlina pohltila v Ríme dve autá

28.03.2024 19:29

Prepady ciest a následné diery sa vo veľkých talianskych mestách objavujú často.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 8
Celková čítanosť: 45039x
Priemerná čítanosť článkov: 5630x

Autor blogu

Kategórie