Založ si blog

Užívate L-Throxin, Euthyrox či Tirosint a stále máte HYPO symtpómy? Existuje aj iná liečba!

V článku sa dozviete, že existuje aj iná liečba zníženej funkcie štítnej žľazy, aké ťažkosti majú ľudia pri zníženej funkcii štítnej žľazy a koľko ľudí napriek liečbe Euthyroxom čí L-thyroxinom má ťažkosti.

O mne

Som pacientkou so zníženou funkciou štítnej žľazy a liečba Euthyroxom či L-Thyroxinom (T4) mi nenavrátila plné zdravie. Ja som sa však nevzdala, naštudovala som si problematiku, našla inú lekárku a už niekoľko rokov mám kombinovanú liečbu.

Robím osvetu v tejto problematike najmä v mojej Facebookovej skupine

https://sk-sk.facebook.com/groups/HashimotoSkCz/

a

Dlhovekosť/ Energia/Zdravie/Biohacking

s cieľom, že sa nájde nejaký lekár, ktorý na Slovensku začne liečiť tak, ako liečia v zahraničí funkční lekrári.

Do veľkej miery si ľudia aj na liečbe Euthyroxom, L-Thyroxinom a pod vedia pomôcť aj sami.

O mojej diagnóze

Moja diagnóza sa vola HASHIMOTOVA TYREODITÍDA alebo HASHIMOTO a je to AUTOIMUNITNÉ OCHORENIE. Pri tomto ochorení dochádza k zmenšovaniu štítnej žlazy (telo vytvára protilátky antiTPO a/alebo antiTG, ktoré “útočia” na štítnu žľazu) a časom sa pacientovi zníži objem štítnej žľazy natoľko, že nestačí vytvárať dostatok hormónov a výsledkom je HYPOTYREÓZA t.j. ZNÍŽENÁ FUNKCIA ŠTÍTNEJ ŽĽAZY.

stitna zlaza

zdroj: pixabay.com

O mojej nedostatočnej liečbe

Diagnózu hashimotova tyreoditída som dostala v r. 2012 počas prvého tehotentsva, keď mi skríningom boli zistené protilátky proti štítnej žľaze. Substitučnú liečbu som dostala v r. 2015 na začiatku druhého tehotenstva – Euthyrox.

Pol roka po pôrode sa moje ťažkosti, ktorým som dovtedy neprikladala význam (zimomrivosť, studené končatiny, únava, potreba dlhšieho spánku, vypadávanie vlasov a zhoršená kvalita vlasov, nadváha) začali zhoršovaťPribudli ťažkosti s trávením, nervozita, napätie, zlý spánok, chudnutie a hnačky.

Teraz už viem, že ak človek dlhšiu dobu nemá optimálne hodnoty parametrov štítnej žľazy, vyčerpajú sa nadobličkydôsledkom čoho je v prvých štádiách únava a neskôr napätie, nervozita, chudnutie a nekvalitný spánok (dlhé zaspávanie a prerušovaný spánok).

Vyšetrenie u endokrinológa ukázalo všetko v norme a dostala som odporučenie na pychiatriu. Túto epizódu mojho života rozoberať na tomto mieste nebudem, len uvediem, že tento smer liečby mi nepomohol.

V r. 2017 som si začala študovať informácie k problematike najprv na internete, následne v literatúre a zistila som, že v zahraničí funkční lekári liečia kombinovanou liečbou t.j. podávajú pacientom hormóny T4 + T3 alebo NDT v takých množstvách, aby mali pacienti hormnóny fT3 a fT4 optimálne.

Bežní lekári nepozerajú na optimálne hladiny krvných testov, stačí im, aby boli v norme, no prax fuknčných a holistických lekárov je iná.

Optimálna hladina fT4 jepodľa ich praxe minimálne v polovici referenčného rozpätia a optimálna hladina fT3 je minimálne v 3/4 referenčného rozpätia.

O mojej lepšej liečbe

Našla som si lekárku v Rakúsku, ktorá mi nasadila inú liečbu (NDT), ako bola doterajšia (Euthyrox) a moje symptómy výrazne ustúpili.

Pri tomto ochorení treba povedať, že je potrebné ho liečiť na 2 úrovniach:

  1. zabezpečiť optimálnu hladinu hormónov fT3 a fT4 (podľa praxe funkčných lekárov) Euthyrox či L-Thyroxin zabezpečí optimálne hladiny iba 1-25% pacientom) kobinovanou liečbou T4+T3 alebo NDS
  2. zabezpečiť remisiu autoimunitného ochorenia, inak hrozí riziko preuknutia ďaľšieho autoimunitného ochorenia (lupus, psoriáza, vitiligo, je ich viac ako 100)

Okrem doplnenia hormónov bolo v mojom prípade potrebné riešiť aj autoimuntnú stránku, čo moj zdravotný stav este vylepšilo.

Toto je môj úvod do problematiky HYPOTYREÓZY na Blogu denníka SME.

Viac článkov k problematike štítnej žľazy mám uverejnených na mojom webe:

https://temazdravie.sk/stitna-zlaza/

Mohlo by Vás zaujímať:

PREČO NESTAČÍ ZMERAŤ TSH

AKO A PREČO PRACOVAŤ NA POKLESE PROTILÁTOK

AKO SA LIEČI HYPOTYREÓZA V ZAHRANIČÍ

Ostatné články z kategórie štítna žľaza: ŠTÍTNA ŽĽAZA

Ak sa Vám článok páčil a chcete pokračovanie na túto tému, prosím Vás o odber a lajk.

Ďakujem

Euthyrox, L-Thyroxin – Prieskum medzi pacientami. Stále máte Hypo ťažkosti? Je tu riešenie.

06.09.2021

Ak má človek zníženú funkciu štítnej žľazy kôli autoimunitnému ochoreniu Hashimotova tyreoditída alebo ľudovo povedané Hashimoto, vtedy v tele zväčša niekoľko rokov (kľudne aj 5 – 10) prebieha autoimunitný útok na tkanivo štínej žlazy a objem štítnej žľazy sa zmenšuje. Časom jej objem klesne natoľko, že nevytvorí dostatok hormónov, človek nemá optimálne [...]

Bolia Vás po práci trapézy? jednoduchý cvik vám uľaví

02.09.2021

V čánku sa dozviete ako si jednoduchným cvikom uľavíte od bolesti trapézov. Veľa ľudí, čo pracuje celý deň pri počítači, pociťuje občas bolesť trapézov. Osobne mám skúsenosť s chrbticou, konkrétne vysunutou platničkou a vyskúšané mám cičenie DNS a SM system. SM system cvičím denne 15 minút každé ráno dodnes. Napriek pravidelnému cvičeniu ma po dlhšej [...]

AKO ZMIERNIŤ PRÍZNAKY PRI PEĽOVEJ ALERGII? RÝCHLA POMOC DOMA

26.08.2021

Čo sa v článku dozviete? Čo je to peľová alergia? Aké sú príznaky peľove alergie? Aké sú príčiny vzniku peľovej alergie? Ako vyzerá diagnostika peľovej alergie u lekára? Ako vyzerá liečba peľovej alergie u lekára? Ako zmierniť príznaky peľovej alergie doma? Aký vplyv má optimálna hladina vitamínu D na peľové alergie? Čo je to peľová alergia? Peľová alergia [...]

Annalena Baerbocková

Baerbocková vyzýva na rozšírenie EÚ o krajiny západného Balkánu. Ide o šedú zónu využívanú Ruskom, tvrdí

29.04.2024 08:45

Medzi krajiny západného Balkánu sa radí Čierna Hora, Bosna a Hercegovina, Albánsko, Srbsko, Severné Macedónsko a Kosovo.

Kolumbíjska univerzita

Biely dom vyzval na pokojné protesty na amerických univerzitách

29.04.2024 08:25

Vlna demonštrácií sa začala na Kolumbijskej univerzite v New Yorku, rýchlo sa však rozšírila po celej krajine.

stíhačka F-16

ONLINE: Bývalí piloti: Ukrajina bude pre lietadlá F-16 najnebezpečnejším bojiskom

29.04.2024 06:25

Obloha nad Ukrajinou bude najnebezpečnejším miestom, kde lietadlá F-16 vo svojej histórii operovali, uviedli bývalí americkí piloti pre Business Insider.

rafah, stanový tábor, pásmo gazy

Palestínčania hlásia mŕtvych po izraelských úderoch v Rafahu a na severe Gazy

29.04.2024 06:11, aktualizované: 06:50

Izraelské útoky na domy v Rafahu a v Pásme Gazy zabili viacerých Palestínčanov a mnohých zranili, uvádzajú miestne zdroje.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 8
Celková čítanosť: 45759x
Priemerná čítanosť článkov: 5720x

Autor blogu

Kategórie