Založ si blog

Euthyrox, L-Thyroxin – Prieskum medzi pacientami. Stále máte Hypo ťažkosti? Je tu riešenie.

Ak má človek zníženú funkciu štítnej žľazy kôli autoimunitnému ochoreniu Hashimotova tyreoditída alebo ľudovo povedané Hashimoto, vtedy v tele zväčša niekoľko rokov (kľudne aj 5 – 10) prebieha autoimunitný útok na tkanivo štínej žlazy a objem štítnej žľazy sa zmenšuje. Časom jej objem klesne natoľko, že nevytvorí dostatok hormónov, človek nemá optimálne hladiny hormónov fT4 a fT3 (nestačí mať fT3 a fT4 v norme) a dostane substitučnú liečbu.

Na Slovensku je bežná substitučná liečba iba levotyroxínom (Euthyrox, L-thyroxin, Tirosint…), čo je hormón T4 – zásobný hormnón štítnej žľazy. Telo musí tento hormnón T4 premniť na T3 – trojódtyronín, čo je aktívny hormón štítnej žľazy. Existuje veľa dôvodov, kôli ktorým konverzia neprebehne dostatočne (napríklad neoptimálna funkcia pečene či vek) a vtedy každej bunke tela chýba hormón T3 a pacient má napriek liečbe stále hypo príznaky.

znížená funckia štítnej žlazy

Najčastejšie hypo príznaky sú: zimomrivosť, studené končatiny, neschopnosť schudnúť, väčšia potreba spať, nadváha, padanie vlasov, suchá pokožka, málo energie, zápcha, depresie, panické ataky…

Uvedené ťažkosti som mala aj ja a vyriešila ich kombinovaná liečba – užívam preparát, ktorý obsahuje okrem T4 hormónu aj T3 hormón. Podľa pozorovaní totiž iba 1 – 25% pacientom funguje dobre konverzia z T4 na T3.

V mojej Facebookovej skupine “Hypotyreóza / HashimotoSkCz / štítna žľaza / autoimunita” , v ktorej je aktuále už takmer 4500 členov, som položila otázku:

Aké hypo príznaky máte napriek liečbe levotyroxínom (Euthyrox, Tirosint, L-thyroxin)?

Hypo príznaky sú: zimomrivosť, studené končatiny, neschopnosť schudnúť, nadváha, potreba dlhšieho spánku, vypadávanie vlasov, suchá pokožka, málo energie, zápcha, depresie, panické ataky a iné.

A tu sú najčastejšie odpovede (ľudia mohli zaklikávať viac možností):

  • mám skoro všetky – 311 hlasov
  • mám aspoň jeden hypopríznak – 156 hlasov
  • mám pár z nich a ešte iné – 54 hlasov
  • mám skoro všetky – nech to šľak trafí – 43 hlasov (túto možnosť pridali pacienti:-)
  • nespavosť – 22 hlasov
  • nemám žiadne hypo príznaky – 20 hlasov
  • mám všetky a ešte aj iné – 16 hlasov
  • mám skoro všetky (lieky neberiem) – 13 hlasov
  • tlak v očnom oblúku – 5 hlasov
  • mala som pár a už nemám na liečbe NDT – 3 hlasy
  • neviem vyhodnotiť – 2 hlasy

Niektorí pacienti si vedia pomôcť sami, naštudujú si problematiku – začať sa dá príručkami v skupine na FB “Hypotyreóza / HashimotoSkCz / štítna žľaza / autoimunita”) – a následne sí kúpia voľnopredajný doplnok výživy s obsahom T4 a T3, iní chodia k lekárovi do Rakúska, ktorý uvedený preparát predpíše.

Mohlo by Vás zaujímať: OPTIMALNE PARAMETRE STINEJ ZLAZY: TU

Zaujimave clanky, ktore pisem najdete aj na mojom webe www.TemaZdravie.sk.

Ak sa Vám článok páčil a chcete, aby som pridala dalšie na túto tému, prosím o odber a lajk.

Poradiť sa môžete v mojich skupinách na Facebooku:

Hypotyreoza / HashimotoSkCz / stitna zlaza /autoimunita

Dlhovekosť/ Energia/Zdravie/Biohacking

Ďakujem

Bolia Vás po práci trapézy? jednoduchý cvik vám uľaví

02.09.2021

V čánku sa dozviete ako si jednoduchným cvikom uľavíte od bolesti trapézov. Veľa ľudí, čo pracuje celý deň pri počítači, pociťuje občas bolesť trapézov. Osobne mám skúsenosť s chrbticou, konkrétne vysunutou platničkou a vyskúšané mám cičenie DNS a SM system. SM system cvičím denne 15 minút každé ráno dodnes. Napriek pravidelnému cvičeniu ma po dlhšej [...]

Užívate L-Throxin, Euthyrox či Tirosint a stále máte HYPO symtpómy? Existuje aj iná liečba!

31.08.2021

V článku sa dozviete, že existuje aj iná liečba zníženej funkcie štítnej žľazy, aké ťažkosti majú ľudia pri zníženej funkcii štítnej žľazy a koľko ľudí napriek liečbe Euthyroxom čí L-thyroxinom má ťažkosti. O mne Som pacientkou so zníženou funkciou štítnej žľazy a liečba Euthyroxom či L-Thyroxinom (T4) mi nenavrátila plné zdravie. Ja som sa však [...]

AKO ZMIERNIŤ PRÍZNAKY PRI PEĽOVEJ ALERGII? RÝCHLA POMOC DOMA

26.08.2021

Čo sa v článku dozviete? Čo je to peľová alergia? Aké sú príznaky peľove alergie? Aké sú príčiny vzniku peľovej alergie? Ako vyzerá diagnostika peľovej alergie u lekára? Ako vyzerá liečba peľovej alergie u lekára? Ako zmierniť príznaky peľovej alergie doma? Aký vplyv má optimálna hladina vitamínu D na peľové alergie? Čo je to peľová alergia? Peľová alergia [...]

koláž, fotky, mReportér

Známe kúpeľné mesto je pýchou Slovenska, ale aj ikonický vodopád, pri ktorom nakrúcali seriál, ktorý milujú milióny ľudí

27.04.2024 05:00

Toto sú najlepšie videá týždňa, ktoré zachytili naši mReportéri.

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 8
Celková čítanosť: 45669x
Priemerná čítanosť článkov: 5709x

Autor blogu

Kategórie